vCPM: jak obliczyć widoczność i 5 przetestowanych sposobów na zwiększenie vCPM
Opublikowany: 2022-05-19Jaki jest 411 kosztu tysiąca widocznych wyświetleń (vCPM)? Jeśli jesteś jak większość wydawców, być może zastanawiasz się, co te dane oznaczają dla Twojej firmy i jak możesz je wykorzystać. W tym poście omówimy dla Ciebie definicję vCPM i przedstawimy kilka wskazówek, jak najlepiej ją wykorzystać. Czytaj dalej, aby dowiedzieć się więcej o tym, czym jest vCPM i jak to działa!
Definicja vCPM
vCPM, znany również jako CPM widocznych wyświetleń, to skrót od kosztu tysiąca widocznych wyświetleń. Wskaźnik vCPM służy do określania, ile osób wyświetla reklamy na stronie internetowej, a nie do liczby użytkowników, którzy faktycznie odwiedzają witrynę.
Co liczy się jako widoczne wyświetlenie?
Zgodnie z wytycznymi Media Rating Council i IAB na wyświetlenia mają wpływ następujące czynniki, a reklama nie zostanie odhaczona jako obejrzana, jeśli te standardy nie zostaną spełnione:
- W przypadku reklam wielkoformatowych o wielkości ponad 250 tys. pikseli użytkownicy muszą oglądać co najmniej 30% reklamy przez ponad sekundę.
- W przypadku reklam wideo wymagania dotyczące widoczności są zupełnie inne, ponieważ użytkownicy muszą oglądać ponad 50% reklamy przez około 2 sekundy lub dłużej.
- Ponad 50% reklamy pojawia się na ekranie widza, a czas trwania reklamy trwa dłużej niż sekundę.
CPM widocznych reklam: dlaczego musisz zwracać uwagę na te dane?
Aby obliczyć vCPM, wydawcy muszą wiedzieć, jaki procent reklamy jest widoczny oraz jakie wyświetlenia są widoczne. Każda część reklamy, która znajduje się poza zakładką, a także powyżej lub poniżej części strony widocznej na ekranie, jest odejmowana od całkowitego procentu widoczności reklamy.
Umieszczenie reklamy nad zakładką (ATF)
Zwykle widoczność reklamy wzrasta po umieszczeniu reklam w części strony widocznej na ekranie, ponieważ jednostki reklamowe ATF pozostają widoczne niezależnie od przewijania strony w dół.
Ponieważ pojawia się cała reklama, możesz pomyśleć, że jest to najlepsza opcja, jednak użytkownicy internetu są znani z tego, że niewidomi lub odbijają się banery, pozostawiając tylko 3/4 oglądanej reklamy — co i tak jest lepsze niż w przypadku jednostek reklamowych poniżej części widocznej na ekranie (BTF).
Umieszczanie reklamy pod zakładką (BTF)

Widoczność reklamy spada do 40% w przypadku reklam w części widocznej na ekranie. Zaleca się, aby rozmiar reklamy był mniejszy niż 728x90. Alternatywne opcje umieszczania reklam, takie jak reklamy pop-/reklamy pełnoekranowe lub reklamy przyklejone/zakotwiczone, mogą działać w przypadku jednostek reklamowych BTF, ale najlepiej jest najpierw przeprowadzić audyt strony internetowej przed ich wdrożeniem.
Chociaż miejsca docelowe reklam ATF mogą zapewnić wydawcom bardziej widoczne wyświetlenia, obecnie nie ma solidnego dowodu na to, że ATF przewyższa jednostki reklamowe BTF. W oparciu o swoją niszę musisz dowiedzieć się, co najlepiej sprawdza się w Twojej witrynie, aby utrzymać i zwiększyć zaangażowanie użytkowników.
vCPM a CPM
Jeśli chodzi o marketing cyfrowy, CPM (koszt tysiąca) od dawna stanowi branżowy standard pomiaru cen reklam. Termin „wyświetlenie” odnosi się do reklamy displayowej wyświetlanej i oglądanej przez 1 osobę – niezależnie od tego, czy rzeczywiście na nią patrzy, czy nie! Innymi słowy: jeśli reklama pojawia się na Twoim ekranie, oznacza to, że zrobiłeś na kimś wrażenie (nawet jeśli tego nie widzi lub nie przejmuje się tym)!! To kosztuje i może być kosztowne dla reklamodawców.
CPM i CPM widocznych reklam są często wymieniane z innymi terminami, takimi jak eCPM i eVCPM, w zależności od tego, w której części świata mieszkasz! CPM, czyli koszt za milę lub koszt za tysiąc wyświetleń, to wskaźnik reklamowy brany pod uwagę przy kosztach kampanii reklamowej online. Obliczanie CPM polega na szacowaniu kosztu reklamy za każdym razem, gdy się pojawia. Obejmuje to wszystkie kampanie reklamowe, które zostały uruchomione w witrynie. Na podstawie CPM reklamodawcy są obciążani kosztami wszystkich swoich reklam wyświetlanych na stronie internetowej.
To proste obliczenie: całkowity koszt reklamy podzielony przez liczbę wyświetleń to CPM. Jeśli więc reklamodawca płaci 1000 USD za 1000 wyświetleń, jego CPM wyniesie 10 USD. Trudność w obliczaniu CPM polega na tym, że zliczane są tylko wyświetlenia, a nie kliknięcia czy konwersje. Jeśli więc zobaczysz reklamę, ale jej nie klikniesz, Twoja liczba nie zostanie uwzględniona w obliczeniach — nawet jeśli zobaczyłeś coś, co Cię interesuje!
Reklamodawca zapłaciłby tyle, ile licytował podczas aukcji, niezależnie od tego, czy reklama jest widoczna, czy nie. Różnica między CPM a vCPM polega na tym, że chociaż oba odnoszą się do kosztu 1000 wyświetleń, CPM jest uniwersalnym standardem, a vCPM uwzględnia widoczność.
Wręcz przeciwnie, vCPM oznacza koszt tysiąca „widocznych” wyświetleń, co oznacza, że reklamodawcy płacą na podstawie tysiąca widocznych wyświetleń liczby wyświetlonych reklam. Metryka vCPM służy głównie do śledzenia kampanii reklamowych, które umożliwiają reklamodawcom mierzenie, ile razy reklama jest rzeczywiście wyświetlana na stronie.
Reklamodawcy, których głównym celem jest poprawa świadomości marki, są bardziej skłonni do kupowania vCPM, ponieważ w tym przypadku nie marnują pieniędzy. Gdy reklamodawca korzysta z kosztu tysiąca widocznych wyświetleń, płaci wyłącznie za widocznych i aktywnych użytkowników. Stawki kampanii reklamowej zależą głównie od danych dotyczących widoczności reklamy, ponieważ widoczne wyświetlenia są brane pod uwagę tylko w przypadku CPM widocznych reklam.
Jaka jest różnica między widocznymi wyświetleniami a niewidocznymi wyświetleniami?
Być może zastanawiasz się, jaka jest różnica między widocznym a niewidocznym wyświetleniem. Widoczne wyświetlenie jest liczone, gdy reklama jest widziana przez użytkownika, natomiast niewidoczne wyświetlenie jest liczone, gdy reklama znajduje się na stronie, ale nie jest widoczna dla użytkownika. Więc dlaczego to ma znaczenie?

Ponieważ pomiary te są mierzone przez dwie różne strony, nie zawsze są one ze sobą zgodne. Załóżmy na przykład, że Twoja witryna ma średni czas spędzony na jednej wizycie w ciągu jednej minuty; ale jeśli mierzysz widoczność tylko w ramach kampanii vCPM (która nie obejmuje spędzonego czasu), możesz zauważyć, że 40% Twoich reklam w ogóle nie zostało wyświetlonych!
Formuła vCPM: jak obliczyć koszt tysiąca widocznych wyświetleń (vcpm):
Obliczanie CPM widocznych reklam jest podobne do obliczania CPM. Podczas tworzenia kampanii reklamowej z wykorzystaniem planu vCPM należy wziąć pod uwagę następujące zmienne:
- Widoczność reklamy: 68% biorąc pod uwagę reklamy w części strony widocznej na ekranie.
- CPM: 2 USD za kliknięcie
- Budżet brutto: 50 000 USD (budżet kampanii reklamowej)
- Rzeczywiste wrażenia: 50 000 000
- Widoczne wyświetlenia: 25 000 000
- Najwyższa stawka vCPM: 5 USD
Aby obliczyć vCPM, musisz znać koszt reklam i liczbę widocznych wyświetleń.
Oto wzór na obliczanie vCPM:
vCPM = całkowity budżet reklamowy / {(rzeczywiste wyświetlenia * procent widoczności reklamy) / 1000}
Aby się zakwalifikować, co najmniej 50% reklamy musi być widoczne przez dłużej niż jedną sekundę. Korzystając z powyższego przykładu wzoru na widoczność, aby obliczyć vCPM, każdy CPM widocznych reklam powinien wynosić:
50 000 USD / {(50 000 000 * 0,68) / 1000 } = 1,47 USD
W tym przypadku vCPM wynosi 1,47 USD, ponieważ 3/4 reklamy znajduje się w polu widzenia dłużej niż 1 sekundę.
Docelowo chcemy obniżyć koszt widocznych reklam, zwiększyć liczbę wyświetleń reklam i zapewnić lepszy zwrot z wydanych reklam (ROAS).
Jak zwiększyć koszt tysiąca widocznych wyświetleń (vcpm):

Aby poprawić widoczność reklam, ważne jest, aby zrozumieć, jak to działa i jakie czynniki na to wpływają. Ponieważ vCPM to wciąż nowe dane dotyczące widoczności reklam, oto, co możesz zrobić, aby poprawić widoczność reklam i zwiększyć vCPM od teraz:
- Kontynuuj testowanie wielu zmiennych jednocześnie; upewnij się, że wszystkie kluczowe dane są zawarte w metryce, aby uzyskać idealny wynik.
- Skorzystaj z narzędzi map termicznych, aby znaleźć najbardziej angażujące części swojej strony internetowej, zazwyczaj jednostki reklamowe, które mają dużo interakcji z użytkownikiem i organiczne CTR.
- Kontynuuj pracę nad strategiami widoczności reklam i przeprowadzaj testy podziału co dwa tygodnie.
- Przed świadczeniem usług ustalania cen i planowania reklamodawcom sieciowym wydawcy powinni przeprowadzić dokładną analizę widoczności swoich reklam i skontrolować swoje zasoby reklamowe.
- Użyj funkcji Wzmacniacza widoczności Pubguru w MonetizeMore, aby zwiększyć widoczność reklam. Dzięki lepszej widoczności uzyskujesz lepsze vCPM.
Zakończyć
Podczas obliczania CPM i vCPM należy wziąć pod uwagę zmienną kosztu, którą próbujesz zmierzyć. Istnieje mnóstwo sposobów analizowania widoczności reklam, ale jeśli głównym celem jest lepszy zwrot z inwestycji, śledź kluczowe wskaźniki wydajności (KPI) i optymalizuj,
CPM widocznych reklam może mieć negatywny wpływ na zarobki wydawców w porównaniu ze standardowym CPM.
Niemniej jednak, gdy są skutecznie wykorzystywane, wskaźniki widoczności reklam mogą w dłuższej perspektywie przynieść korzyści zarówno reklamie, jak i rozwojowi biznesu. Wydawcy, którzy korzystają z Head Bidding i prywatnych rynków, nie muszą się martwić o vcpm.us
Dzięki funkcji Wspomagania widoczności PubGuru ułatwiamy wydawcom analizowanie danych dotyczących widoczności w czasie rzeczywistym i poprawiamy skuteczność jednostek reklamowych, poprawiając widoczność reklam zarówno w części zwiniętej, jak i w części po przewinięciu.
Zarejestruj się już dziś i zobacz natychmiastowy wzrost swoich vCPM!

Często Zadawane Pytania
Oto wzór na koszt tysiąca widocznych wyświetleń (vcpm): vCPM = całkowity koszt kampanii reklamowej / {(rzeczywiste wyświetlenia * procent widoczności reklamy) / 1000} CPM to koszt reklamy tysiąca wyświetleń, niezależnie od tego, czy reklama została faktycznie obejrzana przez odwiedzających witrynę. vCPM to koszt tysiąca widocznych wyświetleń. Reklama musi być faktycznie obejrzana przez użytkownika, aby została tutaj zaliczona jako widoczne wyświetlenie. Jeśli reklama displayowa pojawia się „w części strony widocznej na ekranie”, oznacza to, że: ma większe szanse na to, że zostanie obejrzana przez odwiedzających witrynę. Niezależnie od tego, czy użytkownik przewinie stronę w dół, jednostki reklamowe powyżej części widocznej na ekranie są zawsze widoczne. Jak obliczyć widoczność?
Jaka jest różnica między vCPM a CPM?
Jeśli reklama displayowa pojawia się „w części strony widocznej na ekranie”, co to oznacza?
